Kjøpsbetingelser

Kjøpsbetingelser

Viktig!

  • Vi bruker 3-5 virkedager man-fre, på levering i Norge fra din ordre er lagt inn hos oss.
  • Alle varer hentes fra vårt hovedlager for Europa i Amsterdam og sendes til Norge.
  • For deg som kunde betyr dette verken lang leveringstid eller noen skjulte kostnader som toll. Du betaler kun summen du får i kassen.

Kansellere/Avbestille Bestilling?

  • Det er kun mulig å kansellere eller avbestille bestillingen så lenge varene ikke er sendt fra vårt lager. I mange tilfeller rekker vi ikke å stoppe varene vi allerede har bestilt hos vår fabrikk.
  • I slike tilfeller må du benytte deg av angrerett innen 14 dager for å kansellere ditt kjøp.

Betingelser

Generelt

  • Hvis du allerede har en relasjon til et Herbalife-medlem, skal du fortsette å handle hos dem.
  • Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelsene for forbrukerkjøp av varer over internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av varer til forbrukere som ikke handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett.
  • Salg til forbrukere er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven og angrerettloven.
  • For å handle varer hos oss må du være 18 år.

Avtalen

  • Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene.
  • Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene, og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så lenge det ikke strider mot bindende lovgivning.

Partene

  • Selger:
    • Firmanavn: www.Herba-shake.no
    • Navn: Jim Lillemark
    • Kontaktadresse: Håkkagata 3, 7714 Steinkjer
    • E-post: Kontakt kun via skjema Kontakt oss
    • Telefon: 40104720
    • Organisasjonsnr.: 920 667 554
  • Kjøper: Den person som foretar bestillingen.

Priser

  • Prisene oppgitt i nettbutikken inkluderer merverdiavgift, med mindre kjøper velger å vise priser uten mva eller er registrert som bruker fra et land utenfor Norge. Opplysninger om totale kostnader kjøperen skal betale, inkludert alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt. (Ved vareleveranser til utlandet, Svalbard eller Jan Mayen selges uten tillegg av merverdiavgift. Før bestilling MÅ du ta kontakt.)
  • Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren. En part er likevel ikke bundet av avtalen dersom det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
  • Du mottar en ordrebekreftelse på e-post umiddelbart etter at kjøpet er gjennomført. Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.

Gebyr ved uavhentede pakker:

Dersom en pakke ikke blir hentet ut, uavhengig av om den er forskuddsbetalt eller ikke, kan selgeren pålegge et gebyr på kr 300,-. Dette gebyret dekker selgerens faktiske kostnader knyttet til retur.

Betaling

  • Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen.
  • Et kredittkort er et betalingskort hvor oppgjøret for kjøpet skjer i etterkant ved at kredittgiver (kredittkortselskapet) sender kortholder faktura med krav om betaling. Et debetkort er et betalingskort knyttet til en innskuddskonto. Bruk av kortet medfører at brukerens konto blir belastet og beløpet overføres til betalingsmottakerens konto.
  • Ved betaling med kredittkort vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse.

Levering

  • Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måten, på det stedet og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen eller e-post som følger med ordrebekreftelsen, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden.
  • Skal selgeren sørge for at varen blir sendt til kjøperen, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.
  • Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

Angrerett

  • Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettlovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert.
  • Kjøperen må gi selger melding om bruk av angrerett innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysningene om angrerett og angrerettskjema er mottatt.
  • Mottar kjøperen angrerettskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettskjema og opplysningene. Har kjøperen ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom kjøperen ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år.
  • Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angrerett bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren.
  • Kjøperen skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding etter angrerett ble gitt, sende varene tilbake, eller overlevere dem til selgeren dersom selgeren ikke har tilbudt seg å hente varene.
  • Dersom kjøperen uttrykkelig har valgt en annen type levering enn standardlevering som selgeren tilbød, skal selgeren likevel ikke betale tilleggskostnadene dette medførte.
  • Tilbakebetaling skal skje uten unødig opphold, og senest 14 dager fra da selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angrerett. Med mindre noe annet uttrykkelig er avtalt med kjøperen, skal tilbakebetalingen skje ved bruk av samme betalingsmiddel som kjøperen benyttet. Kjøperen skal ikke betale noen form for gebyr som følge av tilbakebetalingen.
  • Selgeren kan holde tilbakebetalingen tilbake til varene er mottatt, eller til kjøperen har lagt frem dokumentasjon på at varene er sendt tilbake. Dette gjelder ikke når selgeren har tilbudt seg å hente varene.

Returretten gjelder ikke for følgende varetyper:

  • Varer med brutt forsegling eller skadet forpakning/emballasje
  • Varer som raskt kan bli dårligere eller bli for gamle
  • Produktpakker som inneholder flere produkter kan ikke returneres som enkeltprodukter. Eks 5 pack Herbalife shake eller Frokostpakke går under pakke. Hele pakken må enten returneres i sin helhet i uåpnet stand til selger. Kjøper må da enten levere tilbake alt eller åpne noe og beholde alt selv. Kjøper må betale frakt for returen selv.

Reklamasjon og Mangel

  • Kjøper kan reklamere på mangler ved varen etter reglene i forbrukerkjøpsloven.
  • Reklamasjon skal skje så snart som mulig etter at kjøperen oppdager mangelen, og senest 2 måneder etter at mangelen ble oppdaget. Melding om at kjøperen ønsker å gjøre krav på retting eller omlevering må skje uten unødig opphold, og senest 2 måneder etter at kjøperen ble klar over mangelen.
  • Kjøperen må gi selgeren tilstrekkelig informasjon for at selgeren skal kunne vurdere mangelen og om det er behov for utbedring eller erstatning.
  • I tilfeller hvor kjøperen har klaget på en vare, vil selgeren tilbakebetale kjøpesummen eller tilby en erstatningsvare ved å oppfylle kjøpers krav. Erstatning i form av tilbakebetaling eller ny vare vil være uten ekstra kostnad for kjøperen. Kjøperen vil ikke få erstatning for eventuelle skader eller tap som følge av mangelen eller det eventuelle forbruket som har skjedd.

Personopplysninger

  • Selgeren behandler kjøperens personopplysninger i samsvar med personopplysningsloven og personvernforordningen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli brukt til å gjennomføre kjøpet og for øvrig kommunikasjon i forbindelse med kjøpet.
  • Selgeren lagrer kjøperens opplysninger i forbindelse med gjennomføring av kjøp, og for å kunne oppfylle lovpålagte krav knyttet til oppbevaring og arkivering av regnskap.

Tvister

  • Tvister mellom kjøper og selger som ikke kan løses ved minnelig forhandling skal behandles av de ordinære domstolene. Forbrukeren kan også bringe tvisten inn for Forbrukertilsynet.

Lover og Forskrifter

  • Forholdet mellom kjøper og selger reguleres av norsk rett, herunder forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, og eventuelle andre relevante lover og forskrifter.

Oppdateringer

  • Selgeren forbeholder seg retten til å endre salgsbetingelsene, priser og eventuelle andre vilkår uten forutgående varsel. Eventuelle endringer vil gjelde for bestillinger som gjøres etter at endringen er offentliggjort på nettsiden.

Kontaktinformasjon

  • For spørsmål eller henvendelser knyttet til bestillinger eller disse salgsbetingelsene, kan kjøper kontakte selgeren via kontaktinformasjonen oppgitt ovenfor.
Handlekurv
34973
0
    0
    Din handlekurv
    Vognen din er tomGå tilbake til butikk
    Skroll til toppen